10 مکانی که پیش از نابودی باید ببینید

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    سولدوز
    به وبلاگ من خوش آمدید . لطفا از صفحات دیگر هم بازدید کنید . با تشکر

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 293
    کل نظرات کل نظرات : 4
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 4
    بازدید ماه بازدید ماه : 2961
    بازدید سال بازدید سال : 3760
    بازدید کلی بازدید کلی : 238489

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.144.127.232
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سولدوز و آدرس saaeed.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    شقایق - - 1392/12/15/sold
    ali - سلام وبلاگ قشنگی داری غزیزم خیلی مطالب باحالی داره خوشحال میشم به منم سر بزنی... - 1392/5/3
    par30 - سلام دوست عزيز خوبي؟

    ايشالله که خوبي !

    مطالبتو ديدم!

    اگه میخوای تصاویرتو ویرایش کنیم و کلی مطلب دیگه ببینی

    .

    .

    .

    .



    يه سر بهم بزن اگه موافق به تبادل لينک هستي با عنوان:

    frozen star(free download).

    و آدرس:

    www.frozenstar.blogfa.com

    لينکم کن و بعد واسم نظر بذار حتما منم لينکت ميکنم![گل][گل][گل]

    - 1392/4/31
    alireza - سلام سعید یه مطلب برات فرستادم برو تو قسمت مطالب قبلی اونو تایید کن - 1392/4/30

10 مکانی که پیش از نابودی باید ببینید


1- جزایر گالاپاگوس
صنعت گردشگری در اینجا سالانه 12 درصد افزایش دارد. هتل ها، رستوران ها و وسایل نقلیه در خدمت تخریب طبیعت و مناظر بکر و دست نخورده ای هستند که در کمتر نقطه ای از جهان دیده می شود. کارگران حیوانات جزایر مختلف را قاچاق می کنند و بدین ترتیب حیات وحش آنجا به خاطر ناقص شدن زنجیره غذایی به خطر می افتد. در این میان کشتی های تفریحی که به گالاپاگوس می آیند، گونه های تازه وارد و غریبه و اغلب مخربی از بقیه جهان به طبیعت گالاپاگوس معرفی می شوند و طبیعت منطقه را تهدید می کنند.
 
 مکانی که پیش از نابودی باید ببینید,جزایر گالاپاگوس
 - تهدید: اکوسیستم آن در حال تخریب است
- فرصت باقی: نامعلوم
- علت: ورود بز و خوک به داخل جزیره تغییرات ناخواسته ای ایجاد کرده، موش های صحرایی با کشتی وارد جزیره شده اند، ترافیک موتوری آرامش و پاکی بکر جزیره را بر هم زده است.

9000
جزایر گالاپاگوس و محیط اطرافش زیستگاه نزدیک به 9000 گونه گیاهی و جانوری است. بیش از سه چهارم خزندگان و پرندگان آن، بومی هستند. (فقط در این جزایر زندگی می کنند)

200
در سال 2008: 200 هزار بازدیدکننده

272000
در سال 2011: 272000 بازدید کننده

12
افزایش گردشگر در سال: 12 درصد

966
966 کیلومتر فاصله تا ساحل اکوادور

40
40 جزیره پراکنده: 19 جزیره کوچک آتشفشانی و بیش از 40 گونه ماهی
)
همسران

ازدواج حساس ترین مرحله زندگی هر فردی است که همیشه باید از آن مراقبت کنید، به آن برسید و با دقت تمام مواظب باشید به بیراهه نرود. بیراهه های ازدواج گاهی بهانه های کوچکی هستند که روی هم تلنبار می شوند و رابطه شما و همسرتان را خراب می کنند. این بهانه های ریز و درشت خیلی آرام و بی خبر به زندگی شما می خزند و می توانند ریشه های زندگی تان را سست کنند. برای این که زندگی همیشه شاد و گرمی داشته باشید، به این نکات توجه کنید:

 

بگویید و بشنوید:

اندیشه هایتان را هر روز با هم به اشتراک بگذارید و به زندگی یکدیگر هیجان بدهید. بسیاری از مشکلات زناشویی بخاطر ارتباط ضعیف است و گاهی همسر حتی مطمئن نیست که طرف مقابلش به حرف هایش توجه می کند یا نه. بنابراین در گفتگو توجه و علاقه تان را نشان بدهید و اظهار نظر کنید. این وظیفه هر دوی شماست که در گفتگو شرکت کنید و برای حرف های یکدیگر ارزش قایل شوید.

 

بوسه سلام و خداحافظی:

به آغوش گرفتن، بوسیدن و نگاه و کلام محبت آمیز راه هایی برای ارتباط سرزنده با همسرتان است. شاید بوسیدن و به آغوش گرفتن هر روزه قبل از رفتن به سر کار پیش پا افتاده به نظر بیاید، اما این چیزی است که تاثیر آن را در تمام طول روز احساس خواهید کرد. فقط بعد از تجربه این مساله است که اگر یک روز با بی توجهی از همسرتان جدا شوید اهمیت آن را به خوبی درک خواهید کرد.

 

با هم خوش بگذرانید:

راههای فعالیت های هیجان انگیز را پیدا کنید: پیاده روی، تماشای فیلم، باغچه بانی نمونه های ساده ای از سرگرمی های مشترک هستند. این فعالیت ها شناخت شما را از یکدیگر بیشتر می کند. شاید بعضی از این خوش گذرانی ها پوچ و احمقانه به نظر برسند اما آنها می توانند به شما یادآوری کنند که چقدر فعالیت های متفاوت وجود دارد که می توانید با هم از آن لذت ببرید.

 

در زندگی کارهایی شخصی داشته باشید:

تمام جنبه های زندگیتان را وابسته به همسرتان نکنید. سعی کنید در زندگی سرگرمی شخصی و دوستی جدا از همسرتان داشته باشید. این موضوع باعث می شود که شما شخصیتی مستقل از همسرتان را حفظ کنید و تنها با او تعریف نشوید. شما ممکن است آرزوها، انگیزه ها و علاقه هایی داشته باشید که بخواهید مستقل از همسرتان در مورد آنها وقت بگذرانید. این کار باعث می شود همزمان که زندگی مشترک تان پر عاطفه و پر از وابستگی عاطفی است، جدای از همسرتان نیز شخصی مستقل باشید.

 

تصمیم های مهم زندگیتان را با هم بگیرید:

تصمیم گیری های مالی، برنامه ریزی در مورد بچه دار شدن و یا کارهای مربوط به کودکتان را باید با برنامه ریزی پیش ببرید. همسرتان نباید حدس بزند که شما چه برنامه های مالی دارید و نباید طوری رفتار کنید که گویی همسرتان حقی برای اظهار نظر در این مورد ندارد. بعضی مواقع تصمیم گیری های اشتباه مالی باعث جدایی می شود. شما باید در این موارد با هم بحث کنید و با هم تصمیم بگیرید و در مورد تصمیمات اشتباه هر دو با هم مسئولیت آن را قبول کنید.

 

دعواهای هدفمند:

نباید تصور کنید دعوا اتفاقی بد است، جر و بحث و دعوا نیز اگر با هدف باشد می تواند با نتایج مثبت باشد.شما باید بدانید تمام زوج ها با هم جر و بحث دارند، و دعوا کردن به خودی خود نشان دهنده مشکل در رابطه تان است. دو طرف باید به طور منطقی و عادلانه حد خود را در ایجاد یک درگیری بسنجد و سهم خود را در این مورد بپردازد. هیچگاه حق به جانب نباشید و جرات معذرت خواهی داشته باشید. در آخر دعوا باید بتوانید با صراحت آنچه که باعث ناراحتی تان شده را بیان کنید و راه حل مطلوبش را پیدا کنید. این شفافیت می تواند باعث پیدا کردن راه حلی بینابینی بدون دلخوری شود و حتی به برنامه ریزی برای ایجاد رابطه ای بهتر و شادتر شود.

 

برای ایجاد صمیمیت وقت بگذارید:
زندگی زناشویی

یکی از راه های یادآوری جذابیت همسرتان برای خودتان و او و ایجاد صمیمیت از طریق رابطه جنسی است پس برای رابطه جنسی وقت بگذارید هر چند در شرایط اجتماعی امروزی این کار ساده نیست. به نیازهای یک دیگر توجه کنید. اما صمیمت تنها به معنای رابطه جنسی نیست، بوسیدن، نوشیدن یک چای در یک فضای عاشقانه، هدیه های عاشقانه همگی در ایجاد صمیمیت تاثیر دارند.

 

خوبی های واقعی را ببینید:

گاهی فقط برای جلب رضایت کسی که دوستش دارید از او تعریف می کنید. اما واقعا لازم نیست به این شیوه رفتار کنید. اگر همسرتان را در یک لباس خاص زیبا می بینید از او تعریف کنید. نیازی نیست از مدل کفشی که شما اصلا نمی پسندید هم تعریف کنید. در این مواقع اگر نمی خواهید درگیری پیش بیاید فقط سکوت کنید. همین موضوع درباره اظهار نظرها و عقاید شریک زندگیتان هم وجود دارد. اگر نظرات همسرتان را نمی پسندید مجبور نیستید آنها را بپذیرید. به جای اینکار به دنبال مشترکاتتان باشید.

 

در هر رابطه ای ارتباط موثر ضروری است:

- صبر کنید تا زمانی که هر دو آماده گفتگو هستید فرا برسد و از موضوعاتی حرف بزنید که در آن شرایط خاص ظرفیت شنیدنش را دارید.

ـ  با دقت گوش بدهید. گوش بدهید تا بهتر درک کنید. مطمئن شوید که حرف های همسرتان را به خوبی فهمیده اید و شرایطش را درک می کنید.

ـ وقتی می خواهید حرف ها و باورهای خودتان را بگویید با «من» شروع کنید. سعی نکنید خواسته هایتان را با اجبار به همسرتان القا کنید.

 

تفاوت های جنسیتی را بفهمید و تحسین کنید

زنان شبیه مردان نیستند و مردها ممکن است ظرافت های روحی زنان را به خوبی درک نکنند. برای اینکه در کنار همسرتان کامل شوید نیازی نیست که نیازهای همسرتان را دقیقا همانگونه که او احساس می کند درک کنید. سعی کنید از این تفاوت ها لذت ببرید. فقط کافی است کمی کنجکاو باشید. اگر کمی کنجکاوی داشته باشید از این تفاوت ها رنج نمی کشید بلکه تمام تلاشتان را می کنید تا شریک زندگیتان را بیشتر کشف کنید.

 

رویکردهای هوشمندانه مالی:

شما پول را برای چه می خواهید؟ بعضی ها پول بیشتر را برای احساس امنیت بیشتر میخواهند. بعضی ها پول را برای به دست آوردن ارزش و جایگاه خانوادگی و اجتماعی می خواهند. عده ای هم پول را برای رفاه می خواهند. با همسرتان حرف بزنید و رویکردتان را مشخص کنید و سعی کنید به تفاهم برسید. چون اگر دیدگاه های شما مشابه نباشند در رابطه دچار مشکل می شوید. آنهم به این دلیل که هدف های مالی متفاوتی دارید.

بیراهه های ازدواج گاهی بهانه های کوچکی هستند که روی هم تلنبار می شوند و رابطه شما و همسرتان را خراب می کنند. این بهانه های ریز و درشت خیلی آرام و بی خبر به زندگی شما می خزند و می توانند ریشه های زندگی تان را سست کنند.

یادتان باشد ازدواج یک بازی دو نفره است:

روابط تان را بیش از اندازه گسترده نکنید. اجازه ندهید خانواده و دوستان در زندگی دو نفره شما وارد شوند. درست است که شما حمایت ها و ارتباط های بیرونی را می خواهید اما دوستانتان را آگاهانه و حداقلی انتخاب کنید. همچنین اجازه ندهید اینترنت شریک سوم زندگیتان شود. اجازه ندهید ارتباطات گسترده اجتماعی و مجازی زندگی زناشویی تان را تحت تاثیر قرار بدهند.

 

از مشاوره ازدواج استفاده کنید:

مشاوره را جدی بگیرید. به ویژه زمانی که مشکلاتتان هنوز گسترده و پیچیده نشده اند. راهکارهای یک متخصص می تواند بسیار به ارتباط شما و همسرتان کمک کند. هر چقدر زودتر برای حل مشکلاتتان اقدام کنید زندگی تان را از بحران های بعدی دورتر نگه می دارید.

 

آرزوها، رویاها:

از همسرتان بپرسید که چه چیزی از این رابطه می خواهد و چه رویایی برای زندگیش ساخته است. بسیار مهم است که انتظارات و آرزوهای شما تا حدودی با هم سازگار باشند. شما نمی توانید در زمین بایر دانه بکارید. هر زمان که انتظارات تان باهم سازگار نباشند، نتیجه نهایی آن جز درد چیزی نخواهد بود و مسیر تان را در زندگی از هم جدا می کند.

 

سلامت و سبک زندگی:

اگر شما فردی فعال هستید و به سلامتی تان توجه می کنید در کنار همسری که سرتاســــر زندگیش رخوت و بی تحرکی است بسیار رنج خواهید کشید. درباره این موضوع با هم گفتگو کنید و سعی کنید به یک تعادل برسید. همسرتان را تشویق کنید که به سلامتی اش توجه کند و ورزش کند. عادت های مشترک جدید بسازید و قوانین جدید وضع کنید. به این شیوه می توانید رابطه را مطلوب تر کنید و از زندگی در کنار هم لذت ببرید.

 

پول و دارایی:

پول یکی از موضوعات استرس زا در رابطه است و هیچ چیز دیگری به این اندازه باعث درگیری، اختلاف و استرس نمی شود. مشکلات مالی می تواند به احساسات و علاقه شما نسبت به شرایط زندگیتان لطمه بزند. اگر دچار مشکلات مالی هستید و این مسئله روی رابطه زناشوییتان اثر گذاشته است، خیلی سریع و جدی باید برای آینده مالی زندگیتان برنامه ریزی کنید. یک فهرست از مسایل مالی، نیازهای روزمره و برنامه های مالی آینده تان تهیه کنید و با هم درباره آن گفتگو کنید. اگر اختلاف نظر دارید می توانید از مشاور یا وکیل کمک بگیرید.

 

همیشه وفادار باشید:

هر وقت در موقعیتی قرار گرفتید که امکان خیانت به همسرتان وجود دارد به این فکر کنید که چه انتظار و توقعی از همسرتان در چنین شرایط مشابهی دارید. آیا شما از آن دسته افرادی هستید که زندگی با یک شخص خاص را تا آخر عمر کسل کننده می دانند و یا فردی متعهد و پایبند به ارزش های اخلاقی هستید؟ اگر عاشقانه همسرتان را دوست دارید و در کنار او شاد هستید، در برابر وسوسه های احتمالی قوی باشید.

 

بچه:

 آیا درباره موضوعات خانوادگی و انتظارات آن با همسرتان جر و بحث کرده اید؟ بعضی ها فکر می کنند که بچه دار شدن

توافق در فرزند داشتن

برایشان بیهوده است و عده ای دوست دارند خانواده بزرگ داشته باشند. البته این تازه شروع بحث هایی از این جنس است. هر چقدر که شما بیشتر درباره این موضوع بحث کنید سوالات بیشتری برای هر دوی شما پیش می آید. کی می خواهید بچه دار شوید؟ آیا اصلا در مورد بچه دار شدن آماده اید یا باید این بحث را به بعد موکول کنید؟ اگر مشکلی در باردار شدن وجود داشته باشد می خواهید چه کار کنید؟ چگونه می خواهید با کودکتان رفتار کنید؟ نحوه تربیت تان چگونه است؟ آیا می خواهید با او با جدیت رفتار کنید یا بیشتر با او رابطه ای دوستانه ای داشته باشید؟ در مورد نحوه تحصیل او چه نظری دارید؟

این قوانین ساده به نظر می آیند اما همه مشکلات از زمانی شروع می شوند که زن و شوهر اصول رابطه و قوانین ساده ازدواج را فراموش می کنند. از امروز بیشتر به رابطه تان فکر کنید. چه تغییراتی باید در آن ایجاد کنید؟ چه باورهای غلطی داشته اید که باید آنها را کنار بگذارید؟ اصول تازه را جایگزین روش های غلط قبلی کنید و شادی و لذت یک رابطه خوب را ببینید.

 

)
عاشقی

پرسش: به تازگی ازدواج کردیم و عاشق همدیگر هستیم. چگونه با هم رفتار کنیم که تا آخر عمرمان عاشق بمانیم؟

 

همسرتان را عزیز کنید، به شوهرتان احترام بگذارید.

هسته اصلی نیاز احساسی خانم ها عزیز شدن است. این مسئولیت شماره یک همه ی آقایان است. معنی آن این است که باید کاری کنید که همسرتان احساس کند دوستش دارید و قدرش را می دانید، اینکه او اولین اولویت زندگی شما است. هسته اصلی نیاز احساسی مردها هم این است که مورد احترام همسرشان باشند. وقتی به خانه می آید دوست دارد احساس کند که حداقل یک نفر در دنیا هست که فکر می کند او فردی با کفایت و با لیاقت است. منظورمان این است که وقتی شوهرتان به خانه می آید، تلفن را قطع کنید و به استقبال او بروید.

 

با همدیگر مثل دوست هایی خوب رفتار کنید.

یکی از هفت نعمتی که به زن و شوهر داده شده این است که می توانند دوستانی صمیمی با هم باشند. اصل دوستی بر این است که دو طرف باید به احساسات و نیازهای طرف مقابل خود ارزش و احترام بگذارند. یعنی هر چه که برای تو مهم است برای من هم باشد. این رمز این است که همسرتان همیشه احساس دوست داشته شدن کند.

 

چهار فعل طلایی را به خاطر داشته باشید: گوش دادن، کنار آمدن، بازسازی کردن، قدردانی کردن.

در همان ابتدای ازدواجتان با هم توافق کنید که یک قانون اصلی داشته باشید: هر چقدر هم که ناراحت باشید، هیچ وقت با هم درگیری لفظی پیدا نکنید. این نوع جنگ و جدل ها فقط مشکلات را بدتر کرده و رابطه را هم خراب می کند. در عوض، سعی کنید این چهار فعل طلایی را در زندگی تان پیاده کنید:

 

گوش دادن: این کار برای کنار هم کار کردن و حل مشکلات لازم است. به همسرتان اجازه دهید بدون اینکه حرف هایش را قطع کنید صحبت کند و بعد آنچه که گفته شده را تکرار کنید. این همسرتان را مطمئن می سازد که حرف هایش را خوب گوش کرده اید.

 

کنار بیایید: سعی کنید مشکلات را طوری حل کنید که هر دوی شما از راه حل انتخابی شاد و راضی باشید. نباید هیچ کدام از شما به اجبار به خاطر طرف مقابل راه حل را بپذیرد.

 

بازسازی کنید:

 وقتی به همدیگر صدمه احساسی می زنید، باید بتوانید این دلشکستگی را ترمیم کرده و احساس عصبانیت و خشم طرف مقابل را برطرف کنید. باید به دنبال بازسازی 100 درصد باشید. حتی کمی خشم می تواند دیواری از کینه و تلخی بینتان ایجاد کند.

 

قدردانی کنید: هیچ وقت نمی توانید به اندازه کافی از همسرتان تشکر کنید. سعی کنید هر کاری را که برایتان انجام می دهد فهمیده و آن را با قدردانی نشان دهید.

 

مرزهایی قوی بسازید.

همسرتان اولویت درجه یک شماست نه والدینتان، خویشان و نزدیکانتان، دوستانتان، فرزندانتان، همکاران یا سرگرمی هایتان. مرزهایی محکم ایجاد کنید که نشان دهد برای ازدواجتان ارزش قائلید و به هیچکس و هیچ چیز اجازه نمی دهید رابطه تان را ضعیف کند. این یعنی قبل از نیازهای والدینتان به نیازهای همسرتان برسید و بعد از کار سعی کنید به اندازه کافی برای همدیگر وقت بگذارید.

همسرتان اولویت درجه یک شماست نه والدینتان، خویشان و نزدیکانتان، دوستانتان، فرزندانتان، همکاران یا سرگرمی هایتان.

هر روز به همدیگر لذت بدهید.

دوست دارم

ازدواج یعنی کاری کنید که طرف مقابلتان احساس خوبی پیدا کند و به صورت روزانه به او محبت کنید (البته همانطور که خودش دوست دارد). اگر خانمتان می گوید از گل زنبق خوشش می آید، چون خودتان فکر می کنید گل رز رمانتیک تر است، برای او رز نخرید. یاد بگیرید همسرتان چطور دوست دارد به او احساس رضایت بدهید چه جملات محبت آمیز، چه هدیه دادن، کمک کردن یا گذراندن وقت با او و... .  عادت کنید این کارها را به صورت روزانه برایش انجام دهید.

 

)

در روزهای پرمشغله کاری که شاید فشار و استرس کار شما را کلافه کرده و این آشفتگی باعث می شود خلق تان تنگ شود، به شما پیشنهاد می کنیم از معجزه بوی عطرتان برای بهتر شدن و ارتقای روحیه تان استفاده کنید.


عطردرمانی

آروماتراپی یا رایحه درمانی یعنی استفاده از عطرها برای درمان.

 

هنگامی که عطرها استشمام می شوند، از طریق پیاز بویایی و تحریک اعصاب، بر روی مغز اثر می گذارند.

 

عطرها می توانند بر روی حالات خلقی موثر باشند، خستگی و اضطراب را کاهش دهند و باعث آرامش شوند.

 

رایحه درمانی یکی از روش هایی است که نسبت به سایر روش های درمانی از پیشرفت سریعی برخوردار بوده است و به صورت گسترده ای در منازل، کلینیک ها و بیمارستان ها برای موارد مختلفی از جمله کاهش درد حین زایمان، کاهش درد ناشی از عوارض شیمی درمانی در بیماران سرطانی و توانبخشی بیماران قلبی استفاده می شود.

 

در کشور ژاپن مهندسان از عطرها برای طراحی فضای داخلی استفاده می کنند. در چنین مواردی به طور مثال از رایحه سنبل یا رزماری که بین مشتری ها منتشر می شود، برای آرامش بخشیدن به کسانی که منتظر هستند استفاده می شود و یا از عطر لیمو و اوکالیپتوس برای جلوگیری از کاهش هوشیاری کارمندان بانک استفاده می گردد.

 

رایحه درمانی چه می کند؟

عطرها حس قدرتمند بویایی را تحریک می کنند. بوهایی که ما استشمام می کنیم، اثرات خاصی روی احساسات ما دارند.

پزشکان دریافته اند افرادی که حس بویایی خود را از دست می دهند، در معرض خطر ابتلا به مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب قرار دارند.

بو کردن یک رایحه خوشبو بین شلوغی کار می تواند شما را خوش خلق تر کند تا با انرژی بیشتری به کارهای تان برسید

تحریکات بوهای مختلف از طریق مژک های بویایی به سیستم لیمبیک (قسمتی از مغز که خلق و خو، روحیات و قدرت یادگیری ما را کنترل می کند) می روند.

 

مطالعات با استفاده از امواج مغزی نشان دادند که بوی سنبل، امواج آلفای مغز را در قسمت پشت سر افزایش می دهد که این امواج نشان دهنده آرامش هستند.

 

بوی یاس، امواج بتا را در ناحیه جلوی مغز افزایش می دهد که با وضعیت هوشیاری بیشتر در ارتباط است.

 

مطالعات دانشمندان نشان داده است که عطرها از موادی تشکیل شده اند که می توانند آثار خاصی بر جسم و روح ما داشته باشند.

عطر

 

6 عطر پیشنهادی برای خوش خلق شدن

بو کردن یک رایحه خوشبو بین شلوغی کار می تواند شما را خوش خلق تر کند تا با انرژی بیشتری به کارهای تان برسید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما بین فعالیت های روزانه تان و فرار از خستگی روزمره و کلافه بودن کمی به خودتان عطر بزنید.

عطرهای پیشنهادی در این مطلب به تازگی در مجله لایف استایل اوپرا برای خوش اخلاقی و مهربان تر شدن افراد توصیه شده است. ما هم به شما پیشنهاد می کنیم برای داشتن اخلاقی مهربان تر در طول روز این رایحه ها را از دست ندهید.

 

Jeanne Lanvin

برای بهتر شدن اخلاق تان بهتر است سراغ رایحه هایی بروید که بویی ترش و شیرین داشته باشند تا در میان اسانس هایی که به مشام تان می رسد، احساس بهتری داشته باشید. شکوفه گلابی، تمشک وحشی و شکوفه نارنج از اصلی ترین درون مایه های این رایحه خوشبو هستند. در کنار هم قرار گرفتن اسانس تمشک و نارنج، انرژی و شادابی را به شما منتقل می کند و از درون احساس آرامش خواهید کرد. زمانی که رایحه این عطر را بو می کنید احساس می کنید یک ظرف سالاد میوه تابستانی و خوشمزه را بو کرده اید.

 

La Petite Robe Noire Guerlain

اگر تحمل گرمای تابستان را ندارید و از گرما کلافه و بداخلاق می شوید، به شما پیشنهاد می کنیم عصاره ترش و خنک لیموترش و مرکبات را بو کنید تا مهربان تر شوید. ترکیب شکوفه ترنج، لیمو و پرتقال در کنار شکوفه گل ختمی در رایحه این عطر، مانند دوش گرفتن در یک روز گرم تابستانی است و حال تان را بهتر می کند.

 

Pretty Hot

بوی ترش و تند رایحه این عطر ناخودآگاه ذهن را بیدار می کند؛ شکوفه فلفل قرمز و عنبر در کنار ترشی شکوفه پرتقال بویی متفاوت را به مشام می رساند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید متفاوت باشید و با بوی عطرتان از خستگی های روزمره نجات پیدا کنید، این عطر را انتخاب کنید.

 

Island Michael Kors Bermuda

شیرینی نارگیل در کنار وانیل شما را از درون آرام می کند و روحیه کاری تان را بالاتر می برد. همچنین تحمل تان را در برابر فشارهای کاری و استرس های روزمره بیشتر می کند. اگر می خواهید اخلاق مهربان تری داشته باشید، رایحه این عطر را به شما پیشنهاد می کند.

 

Flowerific

اگر از طرفداران رایحه های گلی هستید، رایحه این عطر را از دست ندهید. با بو کردن این عطر گویی در یک باغ پر از گل قدم گذاشته اید و احساس می کنید روحیه تان لطیف تر شده است. شک نکنید با بو کردن شکوفه گل ها اعتماد به نفس و روحیه تان بالا می رود و احساس خوشحالی بیشتری می کنید. برای مهربان تر شدن در محیط کاری به شما پیشنهاد می کنیم از این رایحه گلی به خودتان بزنید تا با اخلاقی بهتر و مهربان تر به کارتان ادامه دهید.

 

Badgley Mischka Couture

اگر برای یک میهمانی خاص آماده می شوید، کافی است در لحظه آخری که آماده شده اید یک پیس از رایحه این عطر را به خودتان بزنید تا بوی آن شما را مهربان تر از آنچه که هستید، نشان بدهد. پخش شدن بوی شیرین شکوفه بنفشه، یاسمن، آلو، توت سیاه، شهد گلابی و نعناع هندی حس خوشایندتری را به شما منتقل می کند.

 

)

زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که امروزه به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.


زنبور درمانی

زنبوردرمانی یکی از شیوه‌های طبیعی درمان در جهان است که از سال‌های بسیار دور در میان مردم یونان و چین متداول بوده و امروزه نیز به دلیل گسترش عوارض جانبی و آثار سوء داروهای شیمیایی به عنوان یکی از شیوه‌های درمانی کم‌خطر و غیرتهاجمی در اروپا و کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود.

در این شیوه درمانی که در سال‌های اخیر در کشورمان، نیز رایج شده است، متخصصان زنبوردرمانی از زنبور و فرآورده‌ها و تولیدات آن مانند عسل، ژله رویال، گرده گل و موم برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

متخصصان زنبوردرمانی موفقیت این شیوه را در درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل بیماری‌های سیستم عصبی، ام.اس، زونا، روماتیسم، آرتریت و افسردگی به اثبات رسانده‌اند.

این شیوه بی‌شک یکی از راه‌های درمان طبیعی است که بیمار را از مصرف داروهای شیمیایی و شیوه‌های درمانی طب رایج بی‌نیاز می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با این شیوه درمانی با دکتر «بهنام کاویانی‌وحید» محقق و پژوهشگر زنبوردرمانی به گفت‌وگو نشستیم تا جزئیات بیشتری را در این زمینه به دست آوریم.

 

)

ست لباس شیک دخترانه

ست های کامل  زیبا از مدل شیک لباس دخترانه

 

مشاهده گالری مدل ها در ادامه مطلب...

)

 

مدل هایی جدید و زیبا از پالتو و کت زنانه ویژه پاییز و زمستان 1392

مشاهده مدل های بیشتر در ادامه مطلب...

)

 

)
 
همه چیز را یاد گرفته ام !
یاد گرفته ام که چگونه بی صدا بگریم
یاد گرفته ام که هق هق گریه هایم را با بالشم ..بی صدا کنم
تو نگرانم نشو !!
همه چیز را یاد گرفته ام !
یاد گرفته ام چگونه با تو باشم بی آنکه تو باشی !
یاد گرفته ام ….نفس بکشم بدون تو……و به یاد تو !
یاد گرفته ام که چگونه نبودنت را با رویای با تو بودن…
و جای خالی ات را با خاطرات با تو بودن پر کنم !
تو نگرانم نشو !!
همه چیز را یاد گرفته ام !
یاد گرفته ام که بی تو بخندم…..
یاد گرفته ام بی تو گریه کنم…و بدون شانه هایت….!
یاد گرفته ام …که دیگر عاشق نشوم به غیر تو !
یاد گرفته ام که دیگر دل به کسی نبندم ….
و مهمتر از همه یاد گرفتم که با یادت زنده باشم و زندگی کنم !
اما هنوز یک چیز هست …که یاد نگر فته ام …
که چگونه…..!
برای همیشه خاطراتت را از صفحه دلم پاک کنم …
)
 
 
خسته ام از روزگار نامردي ها:نامردي كه چه عرض كنم همينكه به يه دخترپيشنهاددادي ميگه واسه ازدواج بامني ياسركاري؟
مجبوريم ميگيم واسه ازدواج..
يه سالي ميگذره كم كم ازهم سيرميشيم حرفامون تكراريه حرفي نمونده واسه گفتن.جاي يه تفاوت روتودوستيمون حس ميكنيم
همديگرروهم دوست داريم نميدونيم چيكاركنيم..
خوب گفتن دوستت دارم هم تكراري شده مث قبلناحس خودشونداره..
تاازدواج هم خيلي مونده يعني تااون موقع اين رابطه روكه الان خيلي سردشده رو بايدتحمل كنيم؟؟؟؟
يه روزبه دختره زنگيدم گوشيش اشغال بودگفتم چرااشغالي؟
گفت:دوستم بودزنگيد..
نميدونستم چي بگم فقط گفتم بروبادوستت خوش باش همين.....
 
 
ديگربس است.تاكي حسرت اينواون خوردن؟؟:همه جاميديدم كه پسرودخترباهمن ..ماشين سواري ميكنن توكافي شاب ورستوران گل ميگن وگل ميشنون پس چرامن نميتونستم اين كاررابكنم فقط حسرتش برام مي موند
آخرين حرف:ازواقعيتها كه پشتشون دروغ بودخسته شده ام:يه دروغ شيرين بگو:بگو:دوستت دارم
باگفتن دوستت دارم هستي من درهم ميشكند ؟آياسزاي عاشقان اين است:كلمه نحس تنهايييييييييييييييييييييييييييييييييي؟؟؟؟
 
)
'دَرد' ؛
 
شهری ـست که
 
در آن شاعری «غـَزل» می خواند .
+++
 با کلمه‌ها می‌آمیزم 
 بوی تو 
 حواس لغت‌نامه‌های جهان را پرت می‌کند 
 آینه در چشمانت غرق می‌شود 
 ستاره دور اسم تو خواهد رقصید 
 عزیزجان! 
 تو می‌روی 
 و من اینجا لای لغت‌ها پیر می‌شوم. 
 (مسعود میری)

جملات و تصاویر عاشقانه بیشتر در ادامه مطلب...

باران خیسمان می کرد
 
و بر بارانی هامان سبزه سبز می شد...
 
بی تو اما
 
سبزه ای در کار نیست!
 
باران می بارد بر تنهایی من
 
و سبزینه ای جوانه نمی زند!
 
(نزار قبانی)
 
اگر کلمه ای پیدا نشود برای دوستت دارم
 
یا گونه ای که بشود برای خودت بوسیدن
 
دنیا به درد خواب زمستانی خرس ها هم نمی خورد
 
 
هنوز هم بد می رانی پژویت را
 
خیابان های درندشت خدا خنگ اند
 
اگر پرنده ای نباشد
 
که پشت پنجره ات بنشیند و به دانه ها نک بزند
 
آفتاب به درد کوفت هم نمی خورد
 
 
 
ساده است زندگی عزیزم
 
من می نویسم                تو نمی خوانی
 
من می پرم                   تو دانه نمی پاشی
 
من آفتاب می شوم         تو پنجره را باز نمی کنی
 
خمیازه های تو سنجاقک های طلایی ایوب اند
 
  
 
اگر کلمه ای پیدا نشود برای دوستت دارم 
 
خودت کلمه ای موافق میل ات بنویس 
 
من انگشت می زنم 
 
شاعران از آغاز جهان 
 
حروف الفبا را انکار کرده اند
 
(مسعود ميري)

 

)

 

 
بـــعضـــی وقـــتـــا دوســـتـــ دارمـــ کـــنارمـــ بـــاشیـــ
مـــحکـــم بـــغـــلـــمـــ کـــنیـــ
بـــزاریـــ آرومـــ گـــریـــهـــ کـــنمـــ
راحـــتـــ بـــشـــم
بـــعد آهـــســـتهـــ تـــو گـــوشـــمـــ بـــگیـــ:
دیـــوونـــهـــ منـــکهـــ بـــاهـــاتـــمـــ....!
 
 

 

 

)
 
 
ای روزگــار . . .

ای روزگــار            

          خدایا …

دلم مرهمی‌می‌خواهد از جنس خودت …
نزدیک …  بی خطر …  بخشنده …  بی منت …

love

medadsiah6

ای روزگــار . . .

از خطـ خطــے هایـم ساده نـگــــــــذر . . . !

بــه یـاد داشتــــــہ باش . . .

این دلــنـوشــــــت ــــــہ ها را یک دل، نــوشـــــتــــ ــه. . . !

love

14221_385064404906811_1887251895_n

خسته ام… از تـــــو نوشتن…!

کمی از خود می نویسم

این “منم” که،

دوستت دارم…!

love

romantic-dinner-valentine

کـــفـــش هــآی پـــــــــاشنـه بــُــلـند ،

بـــه کــــــــــــ ـآرم نـِـمی آیــد !

شـــیــریــنیِ ” بــــــــــوســـه ” هــــــــآیــمـان ،

بــــــه خــَــم شــُدن سَــــــــــرت اســـت !

love

medadsiah1

لبــخنــد ِ تـــــو تمـــامـ ِ تعـــادل ِ شهـــر را بــه هـم میـــریـــزد

تــــو بخنــــد

مـــن شــهـــر را دوبـــــاره میــســازم . . .

love

medadsiah2

عشـق امــدادگـــر سـاکنیـــن ِ ویــرانــه هـــای ِ تنهــاییـستـــ . . .

_هــلــال احمـــر قلبــ هـــا_

بــــا نمـــاد ِ “لبـخنـــد سـُــرخ ِ لبـــ هـــای ِ تــــــو”

love

medadsiah3

چــِـقــَـבْ رْ בَرבْ نــــــــــاڪــــْــــ اَســـْـــتـــْـــ • • • •

حـِـــســـِــ خــــواســْــتــَــטּِ ڪـــَــســـی ڪــہ

بــــہ “تـــــو” هــــیــــچــْــ حـــِــســـِــ خــــاصــــی نـــَב ارَבْ • • •

love

medadsiah4 

من به جز این تن ِ فریبنده.

این نقش و نگار های خط خطی تن.

این لب های بوسیدنی..

این موههای بلند ِ خمار..

..این وسوسه ی شوق ٍ نوازشگر ِمهر..

این همه انحنای شادی..

قلب هم دارم

کمی هم به فکر ِ قلب ِ من باش

love

 medadsiah4

اینجـــا بـﮧ مـَرز بـے تـَفـاوُتـے هـا رسیـבه ام

בلـَــم را בیگــر هیـــچ نمـے لرزانــב!!

בر مـَـטּ دلهـُــره….

בر مـَـטּ تـــرس….

בر مـَـטּ “احســآس مُــرבه است” !!

ایـטּ روزهـآ بــے خـیـآل خیـالـَم شـُבه ام

مـُنتظرَم בنــیـا تـَمـام شـَوב…!!
love

میدویم ما ،
چشم بسته
بدنبال زندگی ،
و نمی دانیم
که از زندگی جلو زده ایم …
عشقی در کار نیست ،
در سنیه نمی تپد قلبی
می نویسم عشق
اما نمی دانیم فقط این وابستگی است
و نمی دانیم …
که گول خورده ایم ،
ما هوس را عشق می بینیم…
لختی را …
گناه را …
این عشق های ما،
گورکنان بد بوی ، شهرمان هستند …
ما از زندگی جلو زده ایم …
طوری که او ما را گم کرده است
و ما خودمان را …
ما قرن هاست ،
در بیهودگی جلو میرویم …
و کوروش در غبار حماقت ما
سرفه می کند …

)

 

 
به یاد تو با خاطره های تو
 
امروز ميخوام بميرم،يعني امشب ميخوام بميرم وخيلي حرفا واسه گفتن دارم،خيلي زياد،بيش تر ازهر موقع ديگه اي،نميدونم شايد الان زيادي احساساتي شدم،اما هرچي بشه،هرچي ميخواد اتفاق بيفته،ولي من امشب ميخوام بميرم،دلم هواي مردن كرده.اما ميدونم كه نميميرم،پس بايد منتظر زنگ تو باشم و همه ي حرفامو پاي تلفن بهت بگم؛اما اونطوري هم نميشه،ميخوام وقتي اومدي دستاتو بگيرم و شايدم بغلت كنم.اما شايدم  من اومدم(پيش تو مهربونم).چند لحظه پيش داشتم به عكساي تو نگاه مي كردم،قلبم پر درد شد و چشمم پر گريه .  وقتي ياد خاطراتمون مي افتم،تو دلم فكر مي كنم كه آخه تو كجا؟من كجا؟كاش امشب پيش من بودي،حتي اگر براي اين با تو بودن جون منو ميگرفتن.
چه خيالاتي دارم من،امشب كلي حرفا واسه گفتن دارم؛انگار كه قلبم دهن وا كرده و ميخواد بغضاشو خالي كنه.
من دوستاي زيادي كنارمه،باهاشون هم حرف مي زنم،درباره ي همه چي،اما براي تو يه آدم ديگه ميشم،تو،تو قلب من يه كس ديگه اي.
 
 
امشب منو ياد شبي ميندازه كه،هر دومون با هم توي كوهستان قدم مي زديم،و رسيديم به يه كلبه ي قديمي كه واسه پير مردي بود.
تو اون كوهستان جز ما سه نفر يه كس ديگه اي هم بود،اون يه نفر مرگ بود.
 
مرگ همراه با زندگي ابدي در دل تنهاي خودمون.
اونشب تو،تو آغوش من بودي . گريه مي كردي،نه گريه ي ناراحتي و غم(هميشگي) گريه ي تنهايي،بغض ،بغض قلبت طوري بود كه اگه خاليش نمي كردي،مي مردي.
تو تو آغوش من گريه مي كردي،بي انكه من بتوانم براي آن راهي بينديشم.
ما تنهايي،وتنها زندگي كردن را به همه چيز ترجيح داده بوديم.
فقط مي خواستيم خودمان باشيم،تنها باشيم و ديگر آسوده نخنديم. ولي گريه كنيم،گريه هايي كه دواي درد آنها در آغوش هم بودن بود.
زمان ها گذشت و زندگي ما هم سپري شد،زندگي اي كه شايد هيچ موقع براي كس ديگري اتفاق نخواهد افتاد؛در اين تنهاييمان ما ديگر از مرگ هراسي نداشتيم و هر لحظه منتظر آن بوديم،به ويژه از موقعي كه پير مرد مَرد ، ما ديگر توان ادامه ي راه نداشتيم.اميد هايمان ،آرزوهايمان همه به يكديگر بر مي گشتند.تنها رويـــــــــــاي من توبودي،وتنها آرزو ي تو من بودم.
هميشه دستاي گرم تو رو زير سردي دستام حس مي كردم.
آسوده نبودم،ولي با تو بودم،با هم بوديم و دنيايي در خيالات ساخته بوديم.
چند لحظه دوري ما رو خسته ميكرد،خسته ي ادامه ي راه،دقيقه ها،ثانيه هاو لحظه ها سپري ميشد در حالي كه قلــــــــــب هايمان پر گريه بود،گريه اي كه شايد روزي خودمان را نيز به نابودي مي كشاند.
آخرين بار كه تو را به آغوش كشيده بودم روزي سرد و برفي در يكي از ماههاي زمستان بود،كه تو رفتي و منو تنها گذاشتي و همه ي بغض ها و گريه هايت را نيز با خود بردي.
و اينك من تنها در بلندي هاي زمين ايستاده و به آسمان مينگرم؛و سر نوشت خويش را مي جويم،تا شايد روزي مرگ را در ميان آن پيدا كنم و به تو بپيوندم.و حالا كار من فقط گريه كردن و در تنهايي سرگردان ماندن است.
و اگر خاطره هاي تو نبود، بلايي بد تر از مرگ يعني دوري هميشگي تو  نصيب من ميشد.
حال من تا كي در اين برهوت بي تو سر خواهم كرد ، فقط خـــــــــدا مي داند؛
 
 
اما خدا نيز مرا نمي خواهد؛درست است كه در گاهي مواقع مشكلاتم را حل مي كند ولي در اين تنهايي در سرماي سوزان زمستان ،در تاريكي هاي مرگ تو،ديگر كاري از دست خدا نيز بر نمي آيد.
و شايد  خدا دل من را فريب مي دهد تا در اين ظلمت سپيدي زمستان،تك و تنها در بالاي اعماق كوهستان خود را دريابم،اما حتي اگر خودم را نيز پيدا كنم  ديگر تو نيستي و عشق من به فنا تبديل مي گردد و اين ظلم است،ظلم خدا به من،به عشقم،به دنياي...
من در اين كلبه ي تنهايي كه در خاطرات خويش زندگي مي كنم، سرگردان به راه خود ادامه مي دهم كه آن راه سرانجامش مرگي سوزناك خواهد بود. مرگي كه كسي در اين دنياي گذرا نه خواهد ديد و نه خوهد توانست براي مثل آن مثالي بياورد.
اما من تنها واقعيتي را كه به آن يقين دارم ،اين است كه بعد از مدتي به دنيايي خواهم رفت كه فراتر از دنياي آخرت و بهشت و جهنم و برزخ خواهد بود.
در آن دنيا من زنداني خواهم شد،گرچه تنها اما آسوده و آرام:
آن دنيا قــــــلــــــــب تو خواهد بود،قـــــلـــــــــب تو، قـــــــــلــــــــب  تو....................................
 
برگرفته از وبلاگ :
به یاد تو با خاطره های تو
)

I had burned word love

از همه بریدم دیگه به اخر خط رسیدم

دیگه کاغذ و قلمی برام نمونده که شاعری کنم

این فصل گرم پاییز دیگری رو برام رقم زده

 

طفلی دل من که مثل پیاده رو شده و همه روش پا میزارن

تصمیم گرفتم سنگ باشم

یه سنگ روی یه کوه به بلندی اورست

که دیگه کسی نتونه مثل پیاده رو باهام رفتار کنه

دیگه نمی خوام نقش پیاده رو رو داشته باشم

اگه سنگ شدم

دلیلشو از خودت بپرس

بگو که عشق گمشده شدی

مثل بعضی عشق ها که فقط تبدیل شده به هوس زود

گذر دلم برای واژه ی عشق

میسوزه که این روزها بازی شده

برای ادم هایی که فقط به لذت فکر می کنند

بیچاره دل من

بیچاره واژه ی عشق

دلم به هر دوی اینها میسوزد……..

)
بارونو دوست دارم هنوز

بارونو دوست دارم هنوز

بارونو دوست دارم هنوز
چون تو رو یادم میاره
حس میکنم پیش منی
وقتی که بارون میباره

بارونو دوست دارم هنوز
بدون چتر و سرپناه
وقتی که حرفای دلم
جا میگیرند توی یه آه

شونه به شونه میرفتیم
من و تو تو جشن بارون
حالا تو نیستی و خیسه
چشمای من و خیابون

بارونو دوست داشتی یه روز
تو خلوت پیاده رو
پرسه پاییزی ما
مرداد داغ دست تو

بارونو دوست داشتی یه روز
عزیز هم پرسه ی من
بیا دوباره پا به پام
تو کوچه ها قدم بزن

شونه به شونه میرفتیم
من و تو تو جشن بارون
حالا تو نیستی و خیسه
چشمای من و خیابون

)
به آغـوش کوچـک مـن بیـا …

به آغـوش کوچـک مـن بیـا …

وقتی آسمان این همه بخیل است
وقتی ابرها ناخن خشکی می کنند

وقتی دست هایی که باید سایبان مهربانی ات باشند، اینهمه کوتاهند

 

وقتی شاخه های بهار تا دیوار خانه تو نمی رسند
وقتی گردبادهای گریز در چشم هایت قدم می زنند

 

به سراغ دست های من بیا
به آغوش من که برایت همیشه گرم است …
عزیز من! این آغوش هر چند کوچک، ولی برای تو یک دنیا جا دارد.

 

این آغوش هرچند کوچک،
ولی می تواند سرمای ترسی که در جانت بیتوته کرده است
را به تابستانی ترین ظهر ممکن برساند.
وقتی “گل ها فقط برای دیدن تو چانه نمی زنند” و کسی نیست که برایت زنده بماند و زندگی کند

 

وقتی ثانیه های حیات، سال اند، وقتی مرگ در دو قدمی ما نفس می کشد و جوان می شود
وقتی دار و ندار جهان به پای اسلحه هایی می ریزد که فقط بلدند آدم بکشند؛

 

به آغوش من بیا …
به این مطمئن ترین مکان دنیا که برای تو می تواند جان پناهی باشد.
چرا که عاقلان دنیا! سرپناهت را به موشک گرفتند و بازی های کودکانه ات را ناتمام گذاشتند.

 

عزیز من! من شاید کوچک باشم؛
شاید دست های من برای به آغوش کشیدنت کوتاه باشد.
ولی دلم به اندازه تمام تابستان های تاریخ گرم است و آغوشم مطمئن ترین جا برای توست.

 

به آغوش من بیا و آرام بگیر …
از این همه صدای مسلسل هایی که در تاریخ راه می روند و گوش جغرافیا را کر کرده اند.

 

به آغوش من از نگاه های هیز مردانی که چشم هایشان روی شکمشان باد کرده است و لبخند می زنند تا دندان های کرم خورده شان را به زنان روی دیوار نشان دهند.

عزیز من، خواهرکم، مطمئن ترین و گرم ترین
نقطه جغرافیا آغوش کوچک من است که برادر بزرگ توام.

)
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: با فشارهای همه جانبه اصلاح‌طلبان کلید رئیس‌جمهور در تغییرات از داس به بولدوزر ارتقا یافته است.
فارس: حمیدرضا ترقی عصر امروز  در یاسوج در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه شعار اعتدالی رئیس‌جمهور در عرصه‌های مختلف عملیاتی شده است، اظهار کرد: شعار اعتدال در حوزه عمل تقریباً در حال حاضر تنها در سیاست خارجی دنبال شده و در سیاست داخلی به دلیل فشار جریان اصلاح‌طلب و باز بودن میدان برای آن‌ها نشانه‌ای از آن دیده نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه گفت: در سطوح بالا عزل و نصب‌ها بسیار زیاد بوده که مورد اعتراض مجلس قرار گرفته و در سطوح پایین بی سر و صدا داس به کلید و کلید همه به بولدوزر ارتقا یافته است.

وی این اقدامات را ناسازگار با شعار اعتدال مورد نظر رئیس‌ جمهور دانست و گفت: در بحث اقتصاد هم طبیعتاً انتظار این بود که که ظرف مدت نزدیک به 100 روز در جهت رونق تولید و اشتغال و در واقع توجه به قشر محروم و به ویژه کاهش تورم گام‌هایی برداشته شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: به دلیل شیب کارهای دولت به سمت سیاست خارجی، اکنون اگر به این موضوعات هم پرداخته شود مردم تاکنون آثار آن را احساس نکرده‌اند.

ترقی از افزایش مداوم قیمت‌ها و عدم تغییر در نرخ بیکاری گفت و افزود: تقریباً تاکنون مشکلات کارخانجات و کارگاه‌های کوچک بر سر جای خود باقی مانده و وضعیت گذشته ادامه دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: با وجود این که قانون رونق کسب و کار ابلاغ شده عملا در اجرا چیزی مشاهده نمی‌شود.

وی از رفع برخی مشکلات گمرکی در خصوص دارو گفت و افزود: در این زمینه تسهیلاتی ایجاد شده و قدری از فشارها بر مردم کاسته شده است.

ترقی خاطرنشان کرد: میزان جذب اعتبارات برای اشتغال در سال جاری از طریق دستگاه‌های متعدد که مسئولیت داشته‌اند خیلی کم بوده و بانک‌ها کمک لازم را نکرده‌اند و به غیر از کمیته امداد تمام دستگاه‌ها در این زمینه غیرفعال هستند.

وی یادآور شد: امیدواریم گزارشی که رئیس‌جمهور در قالب گزارش 100 روزه خواهند داد حاوی گام‌های برداشته شده باشد و باز هم امیدواریم که تلاش‌هایی برای رفع عملی مشکلات صورت گرفته باشد.
)

 

)

 

روزی که مشک نبودم!

آن روز هوا گرم بود. من خشک وخالی بودم. کنار خیمه مانده بودم. تنم از گرما می سوخت. کودکان روبرویم نشسته بودند و به من نگاه می کردند... .

 

یکی از شخصیت های برجسته واقعه کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) است که شرح رشادت و تلاش حماسی ایشان برای آوردن آب به خیمه و رفع عطش کودکان در روز عاشورا و نیز شهادت مظلومانه آن بزرگوار، دل هر بیدار دلی را به در می آورد.



حضرت ابوالفضل عباس (ع) «علمدار» سپاه و برادر امام حسین (ع) در روز عاشورا به روایت اسناد تاریخی با مشاهده التهاب عطش کودکان لب تشنه با اذن برادر برای آوردن آب از خیمه ها جدا شد و در نهایت بدست «اشقیا» به شهادت رسید.



«از خود گذشتگی»، «ایثار» و «ادب»از جمله فرازهای شخصیتی و الهام بخش ابوالفضل عباس(ع) است.



این بزرگوار در روز عاشورا به امان نامه ای که «شمر بن ذالجوشن» به خاطر نسبت فامیلی برای او تدارک دیده بود، پشت کرد.

)

 

سنگی که جاذبه توریستی شد

گردشگری | سنگی که جاذبه توریستی شدLa Piedra (سنگ به زبان اسپانیایی) یا سنگ El Penol یک سنگ یکپارچه در شهر Guatapé کلمبیا است که در هزاران سال پیش شکل یافته است. در گذشته مردمان ساکن این منطقه, این سنگ را پرستش میکردند.
 

اولین باری که کسی بطور رسمی با صخره نوردی به بالای این سنگ رفت, در سال 1954 بوده است. افراد دیگری نیز اقدام به این کار کردند و به عنوان مثال در سال 2006 دو فرد در تلاشی 5 روزه به صخره نوردی از این سنگ پرداختند.

زیست محیط این سنگ آنقدر منحصر به فرد است که در بالای آن یک گونه جدید گیاهی کشف شده است. به منظور جذب گردشگر, در بالای این سنگ یک محل بازدید ساخته شده است که بازدیدکنندگان میتوانند از منظره بالای این سنگ دیدن کنند. البته برای رسیدن به آن باید 740 پله را بالا بروید!

بالاترین نقطه این سنگ دارای 2,135 متر ارتفاع از سطح آبهای آزاد است. حجم سنگ موجود در حدود 185 متر مکعب و ارتفاع آن 385 متر است.

ساکنین شهر Guatapé با دیگر اهالی منطقه بر سر اینکه این سنگ متعلق به کدامین گروه است درگیریهایی داشته اند که باعث شد ساکنین شهر Guatapé سعی کنند نام شهر خود را بر روی سنگ بطور واضح بنویسند. اما این اقدام توسط اهالی منطقه متوقف شد و همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید, تنها حرف G و بخشی از حرف U نوشته شده است که هنوز به همین شکل باقی مانده است.

 
)

 

فریاد بزن که کربلا ماتم نیست

میراث حسین، درد و داغ و غم نیست

جان مایه ی نهضت حسینی اینست:

"هر کس که به ظلم تن دهد، آدم نیست" 




 

)

 قیافه شما وقتی معلم اسمتون رو صدا می زنه تا برید پای تخته !!